SINAV ZAMAN
Üye olun, başarıyı yakalayın..!
e-mail adresiniz şifreniz
Şifremi Unuttum Kurumsal giriş için tıklayınız.
Abonelik Anasayfa Hakkımızda YHS YGS LYS KPSS Rehberlik Sınavlar SSS Künye-İletişim
 
  YGS sınav sonucu, sizi hedefinizden saptırmamalı

 

 
 
 
  
Üniversiteye hazırlık sürecinin ilk sınavı olan YGS geçti. Sınavın sonuçları ne olursa olsun, öğrenciler üzerinde bir rahatlama gözleniyor. YGS’den sonra yaşanan rahatlama öğrenci ve veliler için gerekli olmaktadır. Rahatlama süresi, LYS’lere yoğun bir çalışmak için güç toplama molası olarak ta düşünülebilir. Sınavdan sonraki bu dönem gereğinden fazla sürerse adaylar rehavete kapılabilir. Bu durum, hazırlık sürecinin daha zorlu olan etabı olan LYS’lere hazırlıkta aksaklıklara yol açabilir.  Önemli olan bu geçiş süresinin kısa tutulmasıdır.
 
Sınav sistemi, YGS ve LYS’lerle bir bütünlük oluşturmaktadır.
 
YGS’yi istediği gibi sonuçlandıran adaylarda bir rahatlama gözlenirken, sınavı istediği şekilde sonuçlanmayan adaylarda ise bir huzursuzluk gözlenmektedir. Sınavı umduğu gibi gitmeyen adaylar kalan dönem de LYS hazırlıklarını bırakmayı düşünüyorlar. Bazı öğrenciler ise yanlışlarıyla karşılaştıklarında moralleri bozulacağı için sınav sorularına bakmamayı tercih ediyorlar. Üniversiteyi hedefleyen adaylar için YGS’nin iyi veya kötü geçmesi çok fazla bir anlam ifade etmiyor. Çünkü sınav sistemi YGS ve LYS’lerle bir bütünlük oluşturmaktadır. Tekli sınava göre ikili sınav sistemin en önemli avantajı budur. Sınav profesyonellik isteyen bir süreçtir. Üniversite adayları ciddi bir maça hazırlanan sporcular gibi yaşantı ve moral-motivasyonlarına dikkat etmelidirler.
 
YGS sonucu sizi hedefinizden saptırmamalıdır.
 
Bazı öğrenciler için YGS’nin beklenenden zor olması moral bozukluğuna yol açtı. Ancak hedefine kilitlenmiş öğrencilerin LYS çalışmaları artarak devam etmeli en isabetli bir yaklaşımdır. Unutmamak gerekir ki,  eğer aday YGS’de zorlanmışsa bu sadece kendi için değil sınava giren tüm adaylar için söz konusudur. O halde yapılması gereken sadece LYS sınavlarına odaklanıp, YGS psikolojisinden bir an önce çıkılmasıdır. Havaların ısınması, kötü YGS sonucu öğrencileri hedefinden saptırmamalıdır.
 
Büyük pay LYS'den elde edilecektir.
 
Öğrencilerin YGS’si istediği gibi gitmemiş olabilir. Birçok aday YGS iyi geçmediği düşüncesiyle LYS girmek istemeyeceklerdir. Fakat adayların girdikleri YGS’nin LYS’lere etkisi maksimum % 40 oranındadır. Geriye net yapma oranına göre başarıyı değiştirebilecek % 65-70.  bir dilim kalmaktadır. Adaylar bundan sonraki kalan iki buçuk aylık bir zamanı iyi bir biçimde değerlendirerek hedeflerine rahatlıkla ulaşabilecekler. Geçen yılın sınav sonuçlarını incelediklerinde LYS'den sonra öğrencilerin başarısının çok yükseldiğini ve hedeflerine ulaşabileceklerini göreceklerdir. Bu bağlamda moral bozmaya kesinlikle gerek yoktur. Bütün bunların telafisi mümkündür. YGS’ iyi geçen adaylar için de bunun anlamlı olması için mutlaka aynı başarıyı LYS’lerde de göstermeleri gerekiyor. Bundan dolayı hedefli öğrenciler için asıl bundan sonraki süreç önemli olmaktadır.
 
Zaman kaybetmeden LYS çalışmaları planlanmalıdır.
 
YGS de daha çok kavrama yeteneği ve bilgiyi kullanma becerisi ölçülürken,  LYS’lerde ise daha çok bilgi düzeyi ölçülmektedir. Bundan dolayı LYS çalışmaları da YGS çalışmalarından farklı olmalıdır. Bu durumda adayların girecekleri LYS’lere kaynaklık eden derslere düzenli ve yoğun bir çalışılması gerekiyor. Çalışılan bilgilerin kalıcılığı adına tekrar ağırlıklı çalışmalar önem kazanacaktır. Adayların birkaç aylık bir dönemde 3-4 yıllık konunun pekiştirilmesi çok zor olduğu için fazla zaman kaybetmeden işe koyulmaları gerekiyor. LYS çoğunlukla bilgiye dayalı sorulardan oluştuğu için, çalışmanın karşılığının daha çok alınacağı bir sınavdır. Bu nedenle YGS'den sonra düzenli çalışmak daha da önem kazanıyor. LYS çalışmaları planlanırken öncelikle girilmesi düşünülen LYS’lere kaynaklık eden ders konularının belirlenmesi,  bu konulardan hangilerinin görüldüğü, eldeki kaynakların yeterliliği göz önünde bulundurulmalıdır.
 
Rehber öğretmenler ve aileler destek olmalıdırlar.
 
YGS sonra adaylarda panikleme gözlenebilecektir. Ayrıca bu süreç içinde sonuçlar oluşmadığında dolayı sağlıklı değerlendirme de olmayacaktır. YGS değerlendirmelerini doğru yapmak için adayların rehber öğretmenlerden destek almaları ve zaman kaybetmeden programlı şekilde çalışmaya başlamaları gerekmektedir.
 
Faruk Ardıç
FEM Dershaneleri
Rehberlik Servisi
 
 
Önceki Yazıları
 
Zaman hızla daralıyor, Ne Yapmalı?           18 Şubat 2011
Bu Hafta Ne Yapalım                                      03 Aralık 2010
Sınav Maratonuna başlarken                       26 Kasım 2010